LESS IS MORE

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen; het doel van een goed logo is niet de complexiteit maar de effectiviteit! Wie kent niet het geel/rood van het Kruidvat? Of de letters van HEMA? Of de rode plastic tas met witte letters DIRK? Hoe ingewikkeld zijn die logo’s nou eigenlijk? Precies! Maar ondanks dat wel ontzettend sterk omdat ze onderscheidend zijn. Dat is de kracht van een goed logo.

ONDERZOEK

Wij onderzoeken wat jou drijft. Dat doen we in een uitgebreide persoonlijke briefing. We stellen vast welk imago en welke identiteit je wilt uitstralen en wat de ‘tone-of-voice’ moet zijn. Zijn er elementen die je zeker wilt laten terugkomen in het logo? Wat is de ontstaansgeschiedenis van het merk? Moet er een woordlogo of beeldmerk komen? Of een combinatie?
We doen ook onderzoek naar jouw branche. Wat is er al en waarin kunnen wij onderscheidend en opvallend zijn? Dit is onze inspiratie-fase. Met deze gegevens en die uit de briefing worden ideeën geboren.

logo en huisstijl
branding rotterdam

SCHETSEN & ONTWERPEN

Onze ideeën maken we visueel. Soms ontwerpen we meerdere varianten om uit te kiezen. We denken uiteraard na over kleurgebruik en hebben een verhaal bij ons ontwerp. We denken in deze fase al na hoe het logo eruit ziet op een donkere achtergrond. Of wanneer het logo in zwart/wit moet worden gebruikt? Wat gebeurd er als we het sterk verkleinen voor bijvoorbeeld een visitekaartje. Of als het op een spanframe aan de gevel moet.

LEVERTIJD

De snelheid van ontwikkelen is mede afhankelijk van de respons van de opdrachtgever. Van te voren maken we afspraken over het verloop van het project en eventueel de deadline. De opdrachtgever is dus sterk betrokken en heeft een belangrijke taak; zoals het op tijd geven van feedback.

levertijd logo ontwerp
opvallend logo

BESTANDSFORMATEN

Maakt het ontwerp je blij dan finetunen we onze schetsen. Je krijgt van ons het logo in een bestandsformaat die je kunt vergroten en verkleinen zonder kwaliteitsverlies (een zogenaamd vector-bestand). Je krijgt basisbestanden van ons digitaal aangeleverd. Daarmee kun je het logo in ieder geval meteen gaan gebruiken op drukwerk, in Office-applicaties, boekhoudprogramma’s en e-mail.

GRATIS BEWAREN

Voor verschillende toepassingen heb je soms een bestand nodig met een specifiek kleurprofiel. We zullen je het hele technische verhaal besparen maar wellicht heb je wel eens gehoord van de drukker dat hij een bestand aangeleverd wil hebben dat is opgemaakt in CMYK of RGB of PMS.
Wanneer je een keer een bestandsformaat nodig hebt die we je nog niet hebben geleverd dan vraag je het gewoon aan ons. Daar rekenen we niks extra voor. We bewaren je logo drie jaar lang, helemaal gratis.

gratis bewaren logo

HUISSTIJL | BRANDING

Indien gewenst maken we de hele huisstijl voor jouw onderneming. Een huisstijl is een belangrijk management- en communicatieinstrument voor het éénduidig en positief uitdragen van de identiteit van het bedrijf. Het vormt het gezicht van een organisatie. Je gebruikte deze identiteit in drukwerk, op de voertuigen, de gebouwen en bijvoorbeeld op verpakkingen. Belangrijk in de huisstijl zijn de specifieke schrijfwijze van de naam, op welke wijze mag het het beeld(merk) worden gebruikt, de gebruikte kleur(nummers) en typografie. Alle regels over hoe de huisstijl moet worden gebruikt leggen we vast in een huisstijlhandboek.

STARTERS

De startende ondernemer heeft genoeg aan zijn hoofd.
Wij bieden budget-vriendelijke huisstijlpakketten waarmee wij het ontwerpen en de drukwerkbegeleiding voor onze rekening nemen.
Een huisstijlpakket bestaat uit full colour bedrukte visitekaartjes van hoge kwaliteit en kan worden aangevuld met bijvoorbeeld folders, stickers, pennen, compliment slips, posters etc. etc.

Omdat wij ontwerpen gratis voor je bewaren heb je bij een starterspakket het bijkomende voordeel dat je in de toekomst snel en eenvoudig kunt bijbestellen.

prijs logo ontwerpen

Op zoek naar creativiteit?

ZZP, MKB, webshop, stichting, vereniging... Wij zoeken naar wat jouw drijft en vertalen dat in mooie ontwerpen die je helpen om anderen te overtuigen. Wij komen onze afspraken na, zijn transparant over de kosten, altijd eerlijk en geven advies waarmee je verder kunt.